onsdag 4 maj 2011

Det är med ett litet fniss jag varje dag går förbi min rabatt, där flera dylika gröna knoppningar lyser upp bland allt gråbrunt! Jag kommer nämligen aldrig att glömma den förbryllade känsla som dök upp hos mig första gången jag såg dem i rabatten.

Det var en vår - och jag kunde för mitt liv inte förstå vad det var som dykt upp. Förbryllat stod jag och studerade rabatten, konstaterande att JAG MÅSTE HA PLANTERAT DEM eftersom de var geometriskt regelbundet placerade.

WTF!

Ja, allt klarnade med tiden (sköldbräcka). Men minnet är lika uppmuntrande varenda vår de dyker upp (fast numera är de lite mer kaotiskt placerade - de bestämmer själva nämligen).

2 kommentarer:

  1. Hade du planterat dem då??

    De ser otroligt koola ut, med grön kroppig knoppig blomma. :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, jaaa - appsåluut! (asg)

    SvaraRadera