söndag 1 november 2009


5 kommentarer:

  1. Men tack-och-lov inte andetagen?!

    SvaraRadera
  2. Allt, tar slut. Till sist. Även tråden som våra liv sys med. (Men låt oss hoppas att det dröjer!!! Håll med om att det var en riktigt bra haikku! Å broderad till på köpet. Jag har blivit helt förryckt - jag vet. Nu har mina elva dockor moulinégarn tagit slut. Jag har köpt tjugo nya... och dessutom små glittriga pärlor som man kan brodera fast, ja, på en kudde till exempel.)

    SvaraRadera
  3. Du är makalös!! Men det var ju inte någon nyhet för mig förstås! Jag har ALDRIG broderat som du broderar nu. Wow!

    Och förresten tycker jag att en del av dina inlägg är litet haikku-smakande. Dubbel-wow!

    SvaraRadera
  4. Det känns inte riktigt som att brodera. Att brodera det är som mera finlir, exakt, motiv och detaljer. Jag testar mer. Mera som att måla abstrakt kanske eller telefonklotter, fast med nål och tråd och med en färgskala jag valt?! Jag vill att det ska vara spontant och asymetriskt (och kanske lite vilt och meditativt?). Och/eller så är det enbart nåt jag gillar och det räcker ju!

    SvaraRadera
  5. Ja, men herregud!! Det är ju just sånt jag aldrig kan klara av! Jag har svårt att kliva ur "lådan" du vet... Det är fantastiskt i alla fall, det du gör. Här med.

    SvaraRadera