torsdag 10 mars 2011

Förresten - tog plats i mitt nya kontor idag (nu har jag tre st). I det här arbetsrummet har jag tre (jupp) fönster - inga gardiner, vilket är en trevlig kontrast till ett av mina andra kontor som har gardiner (nä, inte nu längre - jag tog ner dem) men inget fönster.

Där fanns ett hörnskrivbord och en gammal skrivbordsstol. Jag fick gå ner i källaren och peka på en bokhylla (det fanns en sektion) och två bruna besöksstolar. Stolarna var av gammalt snitt men riktigt fräscha ändå. Jag har fått en ny stor bildskärm och en ny anslutningsdocka till min bärbara dator.

Två arbetskompisar från gamla ställena gick förbi mitt nya kontor, tittade in - "har du blivit laestadian?", frustade de skrattfullt till. Denna (tänkta) ytterst osannolika förvandling var nog det som retade fram skratten.

En av mina tre (3) chefer lät mig ta med min fina arbetsstol från mitt (fönsterlösa) kontor hos honom till mitt nya temporära (18 mån) rum.

1 kommentar:

  1. Det gäller att du håller ihop dig. Eller isär. ;D

    SvaraRadera