torsdag 4 november 2010

avinstallerade nyss drivrutinen till mitt nätverkskort 8-(

skulle städa datorn (fick hjälp med datorstädning på jobbetdatorn idag av Källartrollet,
och det gick ju bra!
Kan ha blivit lite övermodig och fartblind av detta!)

Åsså satt jag där - utan att komma ut på internätt
Tänkte skarpt på min helpdesk som just farit till Shanghai!!!

Efter att ha ältat problemet några minuter (alltmedan son nr 2 satt bredvid mig och förklarade hur jag skulle
känna igen nätverkskortet när jag "öppnade burken") började jag tänka på "plug and play". Borde inte datorn hitta igen hårdvaran om jag startar om datorn, åsså installeras den?

...and so it did!

Yiiihaaaa!!!

(är jag bra eller vad?)

2 kommentarer:

  1. Herregud - vem behöver en help desk när man är så duktig som du är. ;O) Om jag så ville, skulle jag inte kunna avinstallera drivrutinen till mitt nätverkskort. :OD

    Men annars är help desken bara sju timmar före oss, så han stiger väl upp på någon timme. :O)

    SvaraRadera
  2. du - det var INTE svårt att avinstallera den.

    SvaraRadera