söndag 24 januari 2010

"Vi sitter i samma bil,
vi sitter i samma bil.
Tusen år och tusen mil,
vi sitter i samma bil.
Om det här är vad du vill,
kan jag åka tusen till.

En silverfärgad bil,
vi sitter i samma bil.
Vi sitter i samma bil,
en silvergrå missil.
En bomb i motsatt fil,
vi sitter i samma bil.

Om man somnar för en stund,
tar det slut på en sekund.
För jag har velat dö med stil,
vi sitter i samma bil.
För vi har varann,
för vi har varann.

Det finns dom som säger,
jag tror det är sant.
Det finns ingenting,
det finns ingenting vi inte kan.
För vi har varann,
för vi har varann.

Jag behöver dig just nu,
för mig finns bara du.
För mig finns bara du,
jag behöver dig just nu.
Om man somnar för en stund,
tar det slut på en sekund.

En silvergrå missil,
vi sitter i samma bil.
För vi har varann,
för vi har varann.
Det finns dom som säger,
jag tror det är sant.

Det finns ingenting,
det finns ingenting vi inte kan.
För vi har varann,
för vi har varann.
Det finns dom som säger,
jag tror det är sant.

Det finns ingenting,
det finns ingenting vi inte kan.
För vi har varann.

Tusen år och tusen mil,
vi kan åka tusen till.

Tusen år och tusen mil,
vi kan åka tusen till.

Tusen år och tusen mil,
vi kan åka tusen till.

Tusen år och tusen mil,
vi kan åka tusen till.

Tusen år och tusen mil."

9 kommentarer:

  1. Alltså. Du har en imponerande förmåga att kombinera bild och ord. Ord och bild. Det är stort.
    *kramar*

    SvaraRadera
  2. tänkjå, tänkjå. Dessa ord är dock Bo Kaspers. Endast kombon är min. Har jag inte snöat in lite på farkoster?

    SvaraRadera
  3. Jag skrev ju det. Att du är bra på att k o m b i n e r a. Men du kanske inte är så bra på att läsa? ;O) Himmel, hade du komponerat orden också, hade jag dött av avundsjuka.

    SvaraRadera
  4. Hörru syster yster, DU skall inte någonsin dö av avundsjuka över någon annans förmåga att formulera sig!! Du skriver så skönt så skönt, så himla bra!! *kramar*

    SvaraRadera
  5. Tack sötnosar! Jag älskar ju att skriva!

    Det ÄR ett bekymmer på jobbet. Många tycker att dokumentationen är jobbig som sjuksköterska/barnmorska etc och datorerna är jobbiga också. Men jag, jag tycker det är kul! Jag skriver så korta anteckningar som det går, men månar om språket och läsbarheten (patient och andra vårdgivare skall kunna hänga med i mitt tänk). Tror jag ägnar några minuter för mycket till varje anteckning - en av orsakerna till att jag har svårt att hinna med mitt arbete under ordinarie arbetstid!

    Största problemet är dock att jag ger, ger, ger patienterna av min tid, tid, tid... :O) Måste skärpa mig!

    SvaraRadera
  6. Hm. Är det ett problem verkligen? Att du ger patienterna av din tid??!! :-o

    SvaraRadera
  7. T I D - tyvärr en begränsad resurs. Kommer kanske som en överraskning för den icke invigde, men dygnet har [trumvirvel] strax under 24 timmar.

    SvaraRadera
  8. Fan! Jag VISSTE att det var något jag missat... *muttrar* Fattar nu varför jag är så trött jämt, klämmer som regel in 20 vakna timmar per dygn, känns det som. 8-)

    SvaraRadera